Endring av dato for årsmøte 2024

Medlemmene i Hafjelltoppen Velforening

Styret vil innledningsvis informere om at ordinært årsmøte, som har vært berammet til lørdag 07.09.24 på Gaiastova, er besluttet utsatt til mandag 14.10.24 kl. 19.00 i Thon Conference Universitetsgaten i Oslo. Bakgrunnen for beslutning om utsettelse av årsmøtet er todelt:

1. Styret og enkelte medlemmene har fått tilsendt varsel om detaljregulering for utbedring av Lunnstadmyrvegen, herunder forslag til planprogram. Styret presiserer at Hafjelltoppen Velforening som eier av veien, verken har blitt varslet i forkant eller på noen måte har gitt sin tilslutning til slik reguleringsprosess. Mottatte dokumenter følger vedlagt.
  2. Vedlagt følger brev til styreleder fra Advokatfirmaet Wiersholm på vegne av Gaiastova AS. Det bør være unødvendig å si at styret finner innholdet i brevet utidig og provoserende. Styret har fått utarbeidet en vurdering fra velforeningens advokat Advokatfirmaet Schjødt om påstandene om styreansvar. Konklusjonen her er at styret på ingen måte har opptrådt i strid med sitt mandat, men tvert imot fulgt opp lojalt vedtektene og årsmøtevedtak av 27.09.23. Styret har videre bedt Schjødt om å utarbeide et tilsvar til brevet fra Wiersholm. Både brevet fra Wiersholm og tilsvar fra Schjødt følger vedlagt.

Begge ovennevnte forhold ble presentert for styret kort tid før innkalling til opprinnelig berammet årsmøte skulle sendes ut, og styret så derfor ingen annen mulighet enn å utsette årsmøtet. Styret er oppmerksom på at tidspunktet er senere enn hva som er angitt i vedtektene, men finner situasjonen rundt Hafjell 950 så krevende at det bes om forståelse for dette. Innkalling med saksliste og sakspapirer vil bli sendt ut og lagt ut på hjemmesiden minst 20 dager før møtedato.

Hafjelltoppen Velforening

Tilsvar Schjødt 20.08.24